להיות נאהבת – Loveable
סרטה של ליליה אניגולפסטדוטיר
A FILM BY LILJA INOLFSDOTTIR
זוכה שני פרסים בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקרלובי וארי ,
פרס לשחקנית הראשית ופרס חבר השופטים
זוכה שלושה פרסים בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי במישקולץ' הונגריה
ובפסטיבלים רבים נוספים
מריה פגשה את זיגמונד כשהייתה גרושה טרייה. היא נדלקה על המוזיקאי החתיך ממבט ראשון ודי רדפה אחריו. הוא פחות התלהב אבל בסופו של דבר נענה לחיזורים שלה. הם החלו לנהל רומן וכאשר מריה נכנסה להיריון, הם התחתנו. שבע שנים חלפו, הנישואין היו פחות מוצלחים משקיוו, ועכשיו זיגמונד רוצה להתגרש. מריה שוב לבד, נותרת לבחון את עצמה.
סרט הביכורים של ליליה אינגולפסדוטיר כבר זכה בפרס השחקנית ובפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קרלובי וארי. גם המבקרים שיבחו את המקוריות והאינטליגנציה של הסיפור, את הבחינה הכנה של מערכות יחסים, ואת המשחק המשובח של הלגה גורן בדמותה של מריה.
צוות יוצרים
תסריט, בימוי ועריכה : ליליה אינגולפסדוטיר
הפקה תומאס רובסאהם
צילום אויסטין ממן
משחק:
מריה: הלגה גורן,
זיגמנוד :אודגייר טונה,
אמא של מריה: אליזבת סאנד
נורבגיה 2024
100 דקות | נורבגית | תרגום לעברית ואנגלית
החל מן ה3 ביולי בסינמטק תל אביב וכל רחבי הארץ
הפצה בישראל קולנוע חדש בע"מ.
דברי הבמאית
אם אינך מתמודדת עם טראומות הילדות שלך, מערכות היחסים שלך יעשו את זה.
זהו סרט על בעיות בחיי הנישואין בו אישה בוגרת נאלצת להתמודד עם מהלכים הרסניים בתוכה. במימד מסוים מבחינת המבנה הסרט האון מאד קלאסי זהו סיור של מערכת יחסים. אבל המקוריות שלו נובעת מן הדרך בה הסרט בוחן את העניין הפסיכולוגי, ומתפתח למסע של גילוי עצמי של הגיבורה.
רציתי לבחון את האיך והלמה אנחנו מתנהגים כמו שאנחנו מתנהגים במערכת יחסים קרובה. רציתי ליצור נרטיב שונה לגמרי בסיפור של משבר נישואין רגיל ומוכר. כשאנחנו חושפים את הפנים החוצה אנחנו יכולים לקבל מבט על המכניזם ההרסני והתיכנות שהופכים את החיים כל קשים עבורנו.
אני חושבת שהסרט מביא מבט רענן על מערכת היחסים בין אישה לגבר. בדרך כלל הסיפורים נעים בין האם הם יישארו ביחד?, האם הוא או היא הם האדם הנכון עבורם? אבל אחרי שליש הסרט הסיפור כבר לא עוסק באהבה שבינו לבינה. הסרט הוא על מערכת היחסים שלה עם עצמה.
אני מנסה לאתגר את הראיה של תרבות הפופ על מה זו אהבה. אני להבליט בעייה תרבותית חשובה בת זמננו. מה המשמעות של קשר בין חבר לחברה בימינו אלו? מה מצפים מאיתנו שנהיה האחת בעבור השני? האם זה אומר שאם רק נמצא אהבה, את בן הזוג המושלם נוכל להשתחרר מכל הבעיות שלנו. והאם לאהוב אדם במקביל לאהבה שלו אלינו יהפכו אותנו למאושרים?
אני מנסה להעביר באמצעות הסרט דימוי של אישה מודרנית. בדיקה של מה המשמעות של העוצמה הזו. במקום להופך אותה לקורבן או לאישה עצמאית עם מאפיינים גבריים רציתי לצור אישה שיש בה את העוצמה והחוכמה להתמודד עם הפגיעות שלה. לעמוד מול פני הפחד הגדול ביותר שלה ובסופו של דבר להכיל את הכאב הגדול ביותר שלה. הפחד מנטישה שגרם לה לקבל החלטות בחייה. מודעות ולא מודעות
עבורי מריה היא גיברה אמיתית הגבורה שלה מעוגנת ביכולת שלה להתמודד עם הבושה וההרסנות הקיימים בה. ודרך זה גם להבין איך היא יכולה לשבור את תפקיד הקורבן ולהפוך להחלטית בחיים שלה עצמה.
על הבמאית
למדה בבית הספר הבינלאומי לקולנוע בלונדון וכן בפאמו- בית הספר לקולנוע בפראג.
במהלך 20 שנות קריירה יצרה מספר גדול של סרטים קצרים זוכי פרסים שהוצגו בפסטיבלים הבולטים בעולם. והשפיעו השפעה ניכרת על הקולנוע הנורבגי.
זהו סרטה העלילתי הארוך הראשון היא מלמד תסריטאות ובימוי בבית הספר הנורווגי לקולנוע. היא גם עובדת בייעוץ ועריכת תסריטים.