סרטם של ארנו וז'אן מארי לריו
LE ROMAN DE JIM
A Film By Arnaud & Jean-marie Larrieu
כארים לקלו, זוכה פרס הסזאר לשחקן הראשי הטוב ביותר
פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בבריסל
פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע של ליסבון
צרפת 2024, צרפתית בתרגום לעברית ולאנגלית, 011 דקות.
הפצה בישראל סרטי נחשון בע"מ
החל מ- 16 באוקטובר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ.
אמריק נתקל בפלורנס, כשהיא בחודש השישי להריונה ורווקה. כשהיא יולדת את ג'ים, אמריק נוכח לצידה. הם מבלים שנים מאושרות יחד, עד שכריסטוף, אביו הביולוגי של ג'ים, מופיע…
זו הייתה יכולה להיות תחילתה של מלודרמה, אך זו התחלת האודיסיאה של אמריק, אל עבר גילוי עצמי ואבּהות.
סרטם של האחים ארנו וז׳אן מארי לריו זכה ל – 12 דקות של מחיאות כפיים וביקורות נלהבות בבכורתו בפסטיבל קאן.
טריילר: https://www.youtube.com/watch?v=x9NCStLfj88
צוות יוצרים –
בימוי ותסריט: ארנו וז׳אן מארי לריו
על פי ספרו של פייריק ביילי
הפקה: קווין שנייוויס
צילום: אירינה לובצ'נסקי
מוסיקה מקורית: ברטרן בלין ושיין קופן
שחקנים –
אמריק: כארים לקלו
פלורנס: לטיסיה דוש
אוליביה: שרה ז'ירודו
כריסטוף: ברטראן בלין
מוניק: מירייל הרבסטמאייר
אורלי: נואה אביטה
ג'ים בגיל 23: אנדרניק מנה
ג'ים בגיל 7: אאול פרסון
צרפת 2024, צרפתית בתרגום לעברית ולאנגלית, 011 דקות.
הפצה בישראל סרטי נחשון בע"מ
החל מ- 16 באוקטובר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ.
מתוך שיחה עם הבמאים
ש: איך עלה הרעיון לעבד את הספר של פייריק ביילי?
ז'אן מארי: שלחו לנו עותק מבית ההוצאה. חשבנו שהעיסוק בנושא כמו הורות יהיה חברתי מדי, אבל נמשכנו אל הדמויות ואל הקצב של הסיפור. מאוחר יותר גילינו שזה היה רעיון של הסופר לשלוח לנו את הספר כיוון שהוא אהב את הסרטים שלנו.
ארנו: מעבר לנושא שכבש אותנו יש קסם בסיפור המספר על חיים אמיתיים ובה בעת אינו ריאליסטי לגמרי.
ז'אן מארי: הרגשנו שאנחנו מכירים את הדמויות בסיפור. אבל אלה אנשים שכמעט ולא מדברים עליהם. הסרט עוסק גם במעמדות, באנשים שצריכים לעבוד בעבודות משונות או בעבודות חלקיות כדי להתפרנס. אהבנו את הדרך בה האהבה וההורות נארגו לתוך הסיפור. גם בסרטים הקודמים שלנו עסקנו בקשרי משפחה, בעיקר כאלה המתקיימים בין אנשים שאין ביניהם קשר דם.
ש: הדמות של אמריק אינה מגיבה בכעס גם כשהילד אליו הוא מתייחס כבנו נלקח ממנו, האם זה תיאור של סוג חדש של גבריות?
ז'אן מארי: אנחנו מאד מעריכים את הדרך בה פייריק מתאר גברים. בימים אלו יש מעט מאד יצירות שבמרכזן גיבור שניתן להגדירו כ"אדם טוב".
ארנו: אנחנו לגמרי מאמינים שלדמות הזו יש מקום בקולנוע העכשווי.
ז'אן מארי: נשאלנו למה הוא לא נוסע לקנדה אחרי הבן שלו? ראשית, ככה זה בסיפור, אליו נשארנו נאמנים ושנית, יש מעמדות בחברה שעבורם להגיב בצורה כזו ולנסוע לצד השני של העולם זה אתגר תרבותי וכלכלי גם יחד. זה כמו לטפס על האוורסט.
בנוסף, להיות אדם שמגיב יותר משמעו לעיתים להיות אלים יותר. זה המאבק בין הרע לטוב. הסיפור הוא על אנשים שעוברים את החיים הכי טוב שהם יכולים, עם הדברים "היקרים" המעטים שניתנו להם.
ש: השחקנים נהדרים במיוחד כרים לקלו.
ז'אן מארי: כמה ימים לפני סיום תהליך הליהוק נפגשנו לקפה עם כרים, שלא הכרנו קודם . שלוש דקות לתוך הפגישה הסתכלנו אחד על השני ואמרנו זה הוא.
ארנו: החלטנו על המקום
ז'אן מארי: לא ראינו את סרטו הקודם בו הוא חוטף מכות, כאן הוא חוטף מכות רגשיות. ומתמודד איתן בצורה די טובה. הדרך בה הוא דיבר על התסריט רק חיזקה את הבחירה שלנו. יש שיחשבו שהוא דמות פסיבית אבל כרים משדר גם כוח. הוא לא רק יס-מן, הוא רואה, שומע, מגיב בדרכו שלו ומתפתח כאדם. הוא מגיע בסופו של דבר אל ג'ים רק מכיון שהוא יודע להאזין לאחרים ולפעול ברגע המתאים.
ארנו: בחיים כרים מגדיר את עצמו כאיש מאד מגושם, אבל יש לו יכולת נהדרת להתרכז ולהיות בפוקוס רגע לפני הצילום. וללכוד את עינו של הצופה.
ש: בסרט אתם מדברים על קשרים שהם לא קשרי דם, אבל כאחים אתם יוצרים סרטים ביחד מן ההתחלה
ז'אן מארי: אנחנו עובדים טוב ביחד כי עברנו את שלב האחים ועובדים כיום כחברים וכקולגות. אנחנו מקשיבים אחד לשני מעבר לרקע המשותף ולקשר ההדוק שאנו חולקים מילדות.
ארנו: אנחנו שומרים על הקשר הזה ואליו מתווספים כל האנשים שעבדנו איתם. תחושת השותפות בעבודה על הסרט יחד היא הכרחית. כך גם בשלבים המוקדמים והמאוחרים של ההכנות, העריכה ויציאת הסרט.
ז'אן מארי: ברטרן בלן, המשחק את האבא הביולוגי וכתב גם את המוסיקה, אמר לנו שלהיות על הסט שלנו זה כמו להיות בקומונה. תמיד נהגנו לחבר בין אנשים. כמתבגרים, אמא שלנו גידלה אותנו כמעט לבד רוב הזמן. התחברנו עם נערים אחרים לקבוצה של שבעה ומהר מאד אמא הפכה מעין אמא שנייה לכולם. עוד חברה בקבוצה ואפילו התחלנו לקרוא לה בשמה הפרטי.
סרטי האחים לריו
סרטם הקצר הראשון "סוף הקיץ" הוצג ב – 1999 בתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל קאן.
ב – 2000 הציגו את סרטם השני במסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן.
ב – 2005 יצרו את "גבר אמיתי" עם מתייה אמלריק.
ב – 2005 נבחר סרטם ל"צייר או לעשות אהבה" לתחרות הרשמית בפסטיבל קאן.
ב – 2008 השתתף סרטם "מסע לפירנאים" במסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן.
ב – 2009 הוצג סרטם "סוף טוב" בכיכר הגדולה במסגרת פסטיבל הסרטים בלוקרנו.
ב – 2014 הוצג סרטים "אהבה היא הפשע המושלם" בפסטיבל הסרטים בטורנטו.
ב – 2015 זכה סרטם "לילה אחד עם פאטי" בפרס התסריט בפסטיבל סאן סבסטיאן.
ב – 2021 הוצג סרטם טרה לה לה במסגרת הקרנות חצות בפסטיבל קאן.
כרים לקלו
זוכה פרס הסזאר 2025 לשחקן ראשי על משחקו בסרט.
בן לאם צרפתייה ולאב ממוצא אלג'יראי. הפציע בתפקיד קטן בסרטו של ז'אק אודיאר "נביא". לאחר שורת תפקידים קטנים אך בולטים החל לקבל תפקידים גדולים יותר. הופעתו בסדרה על רופאים צעירים "היפוקרטס" של הבמאי/רופא תומא לילטי הפכה אותו לפנים מוכרות וזיכתה אותו בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרה ב – 2019. המשיך להופיע בסרטים רבים שהוצגו בפסטיבלים בולטים וזיכו אותו במספר פרסי משחק. ב – 2024 השתתף בשני סרטים שהוצגו בפסטיבל קאן "אהבה משוגעת" במסגרת התחרות הרשמית ו"הסיפור של ג'ים" במסגרת "Cannes Premiere". בשנה הבאה יופיע בתפקיד מרכזי בסדרה חדשה ובסרט בשני חלקים על שארל דה גול.
לטיסיה דוש
שחקנית, במאית, מוסיקאית ורקדנית צרפתיה/שוויצרית. שיחקה בסרטים רבים ובשנת 2024 הציגה את סרטה הראשון כבמאית "המשפט של הכלב". הסרט הוקרן במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן ובפסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל.
שרה ז'ירודו
דור שני לאנשי קולנוע ותיאטרון. אמה היא השחקנית אנני דופרה (האישה באדום המקורית).
הופיעה בסרטים רבים שהוקרנו בארץ בהם "הילד השישי", "נאום החתונה", "להתראות מר האפמן", ו"המתרגמים". הופיעה בסדרת הטלוויזיה "הסוכנות", כסוכנת צרפתייה המושתלת באיראן.
הופעתה הראשונה הייתה בגיל 10 בסרט שביים אביה ברטרן ז'ירודו.
דיבבה את דמותה של אנה פרנק בסרט האנימציה של ארי פולמן ״איפה אנה פרנק״.
זוכת פרס הסזאר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ופרס מולייר על עבודתה בתיאטרון ומועמדת לפרס האמי הבינלאומי בשנת 2024 על תפקידה בסדרה Everything Is Fine.